Klachtenprocedure
Gezinshuis Alas doet altijd haar uiterste best om de beste zorg te bieden. Bent u ontevreden, heeft u een bezwaar of een klacht over Gezinshuis Alas of één van onze medewerkers? De beste manier om een probleem op te lossen, is om erover te praten. Daarom bespreken wij dit graag het liefst direct met u. Neem daarom gerust contact met ons op via info@gezinshuisalas.nl.
​
Vertrouwenspersoon
Naast de gezinshuisouders kunt u ook contact opnemen met onze onafhankelijke vertrouwenspersoon die werkzaam is bij JeugdStem. Dit is een onafhankelijk meldpunt voor jongeren, ouders en professionals in de jeugdzorg. U kunt contact opnemen met Jeugdstem als u dus op één van deze manieren verbonden bent aan Gezinshuis Alas en een klacht heeft.
​
Website www.jeugdstem.nl
Telefoonnummer 088 – 555 1000
​
Klachtencommissie
Lukt het niet om met Gezinshuis Alas tot een passende oplossing te komen, dan kan een klacht worden ingediend bij Klachtenportaal Zorg (KPZ). Klachtenportaal Zorg is een onafhankelijke organisatie, die vragen en klachten aanhoort, informatie en advies geeft en duidelijk maakt welke stappen mogelijk zijn.
​
Meer informatie over KPZ omtrent Gezinshuis Alas is te vinden in ons Begeleidingsplan onder paragraaf Klachtencommissie. Op de website van KPZ staat alle informatie over Klachtenportaal Zorg, de klachtenprocedure, contactgegevens en veel meer. Klachtenportaal Zorg is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 09:00 tot 12:00 uur.
​
Website www.klachtenportaalzorg.nl
Telefoonnummer 0228 – 322 205
Voor meer informatie verwijzen wij u naar de klachtenregeling van Gezinshuis Alas.